Reisdag en aankomst. - Reisverslag uit Bijilo, Gambia van Anja en Ab Berghout - WaarBenJij.nu Reisdag en aankomst. - Reisverslag uit Bijilo, Gambia van Anja en Ab Berghout - WaarBenJij.nu

Reisdag en aankomst.

Door: Anja en Ab

Blijf op de hoogte en volg Anja en Ab

26 Januari 2014 | Gambia, Bijilo

Dag 1
26 januari: 7.45 vliegen van Schiphol, met een tussenstop op vliegveld Farao, naar Banjul, ging goed! We hadden er geen rekening mee gehouden dat er niet automatisch iets te eten was aan boord. Bestellen en betalen met creditcard ging wel, dus dat hebben we gedaan. Het was erg warm in het vliegtuig, plaatsen waren verder prima. Aankomst 15.00.
Er stond een busje klaar waarin de passagiers voor verschillende hotels zaten. Het was nogal gammel, de ramen waren van plexiglas en zaten erin geplakt met kit! Aankomst in Baobab hotel, eerste indruk: zeer eenvoudig, kleurig, veel rood zand overal. Leuk zwembadje met terras en ligbedjes erom heen. Apen lopen rond en inzitten op de trappen van de appartementen. En ... de mensen zijn ontzettend zwart! Allemaal aardig en voorkomend. Eerste indruk van de kamer is, sjofel en niet echt schoon. Nergens een haakje of een plankje om iets op te leggen of op te hangen. Wel een gammele kast. We laten de koffers dus maar gewoon op de grond staan, verkleden ons en gaan op onderzoek uit. Het is te slotte pas 17.00 uur. Het hotel ligt in Bijilo, aan een doorgaande asfaltweg met aan weerszijden een parallelweg met rood zand. Als we recht oversteken lopen direct over een pad naar het strand. Geweldig, palmen, hoge golven, blauwe lucht en aangenaam warm. Overal hotels met grote tuinen waar ligbedjes in staan, luxe en minder luxe. Na een uurtje gaan we terug, drinken een wijntje op het terras en later een pizza in het hotel-restaurant. Om 20.00 liggen we in bed, versleten van alle indrukken en de lange dag.