Andere reizigers - Reisverslag uit Bergschenhoek, Nederland van Anja en Ab Berghout - WaarBenJij.nu Andere reizigers - Reisverslag uit Bergschenhoek, Nederland van Anja en Ab Berghout - WaarBenJij.nu

Andere reizigers

Door: Anja en Ab

Blijf op de hoogte en volg Anja en Ab

17 Oktober 2011 | Nederland, Bergschenhoek

Hier in Nederland neemt het koude en gure herfstweer toe.
In het kader van de voorbereidingen lezen we uiteraard ook reisverslagen van mensen die nu in Namibie zijn.
Het is goed om te lezen, dat het daar nu 32 gr. is.
De eerste dagen verblijven we in Zimbabwe. Het is leuk om te lezen, dat anderen met een bekend verschijnsel in Afrika te maken hebben n.l.; het invullen van formulieren bij de grens
zowel om uit te checken uit het land en 200 meter verder weer in te checken. Een behoorlijke 'stempel cultuur' is er in Afrika. Onmiskenbaar ook een stukje 'werk' verschaffing. Dit verschijnsel hebben we ook meegemaakt in 2009. Ons medisch paspoort voor de inentingen is door het Havenziekenhuis ruim voorzien van dikke stempels zoals: "No Cholera" om voor de autoriteiten daar duidelijk te maken, dat de uit - de binnenlanden van - Nederland komende touristen geen cholera hebben. Je weet maar nooit...... :-) De afgelopen week in een gedetailleerde kaart van Zuidelijk Afrika onze reis uitgestippeld. De afstanden worden nu ook wat duidelijker. Een behoorlijke trip dus!

• 25 Oktober 2011 - 18:39

Hoi Ab en Anja,

Wij tellen de dagen af tot ons vertrek. Ik heb inmiddels onze "waarbenjij.nu-site" ook geactiveerd en ik merkte dat jij de sites al gelinkt hebt. Onze tassen staan klaar, we wachten nog op de malariapillen (hier in Nederland lijkt ook een werkverschaffingscultuur te heersen want die pillen zijn niet zomaar te krijgen, daar gaan heel wat mails over heen).

tot 8 november op Schiphol!!

Hilhardt en Adri