Van Swakupmund naar de woestijn 23-11 t/m 25-11 - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Anja en Ab Berghout - WaarBenJij.nu Van Swakupmund naar de woestijn 23-11 t/m 25-11 - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Anja en Ab Berghout - WaarBenJij.nu

Van Swakupmund naar de woestijn 23-11 t/m 25-11

Door: Anja en Ab

Blijf op de hoogte en volg Anja en Ab

27 November 2011 | Namibië, Swakopmund

23-11
Lekker Duits ontbijtje in ons hotel: a la Mer in Swakupmund. Daarna een relax dagje met winkels kijken, langs het strand lopen en een lekker lunch op een soort Scheveningse pier aan het strand.Tot onze verbazing zagen we ook hier de Himba vrouwen hun spulletjes verkopen. Een eindje verder zaten de westers geklede mannen te kijken of ze wel genoeg binnenbrachten.Echt een rare situatie..

24-11
De volgende dag vertrekken we richting Walvisbaai. Het is raar om vanuit een zo welvarende plaats als Swakupmund direct de woestijn in te rijden, dat is ook direct te merken aan de temperatuur die van ongeveer 25 graden direct stijgt naar zo'n graad of 30. Later zelfs naar 37,best warm dus. Na diverse stops om te fotograferen komen we in Solitaire, de naam zegt het al, een eenzame oase in de woestijn. Maar alles is er wel, een bakkerij met heerlijke appeltaart, een benzinestation en er lopen zelfs kamelen.In de middag arriveren we in Hammerstein. Rondleiding gehad bij de Cheeta's,Lynxen en het luipaard dat ze daar hebben, niets aan om al die dieren achter een hek te zien...Op het terrein loopt ook een tamme springbok rond.

25-11
Om 4.40 uur opgestaan om de rode duinen van Namibie te gaan bekijken die wereld beroemd zijn. Ongelofelijk mooi om die in het ochtendlicht te zien! We doen een poging om Dune 45 te beklimmen,dat moet je gedaan hebben als je hier bent geweest. Het is behoorlijk zwaar en we komen een eind maar niet bij de top. Prachtige uitzichten. In het vroege ochtenlicht ontbeten aan de voet van het duin. Daarna rijden we verder de Sossusvlei in en gaan naar Deadsvlei waar dode bomen staan die al 2000 jaar op z'n minst geen water hebben gehad, de rivier die daar oorsponkelijk liep is door de duinen ingehaald. Een sprookjesachtig gezicht, dode bomen op een witte vlakte. Ondertussen is het zo'n 40 graden in deze woestijn en het hete zand voel je door de zolen van je schoenen heen. We gaan nog naar Sesriem een canyon/ kloof die al jaren droogstaat, je kunt er helemaal inlopen en ziet ergens ver boven je de blauwe lucht! Conrad onze gids weet veel van alle natuurverschijnselen en vertelt er graag over, leuk om zo'n knul zo enthousiaist te horen vertellen. In de middag genieten we van ons heerlijke zwembad en de witte wijn.

• 27 November 2011 - 14:12

Merel:

lieve opa en oma gaat het nog goed
    en is het nog leuk in zuid afrika?
    heel veel kusjes van merel
    en bo

• 27 November 2011 - 15:17

Albert & Mieke:

Ha die Ab en Anja,

Wat een avonturen en prachtige uitzichten daar in Afrika!
    Jullie hebben nog precies een week om daar te genieten; dus DOEN!
    Veel plezier nog en pas op voor de wilde dieren.

Hartelijke groet, Albert en Mieke

• 27 November 2011 - 15:47

Jacqueline:

Wat een mooi verhaal weer om te lezen enne de foto's zijn heel mooi.
    Leuk om jullie te zien, veel plezier nog.....

liefs van ons, de Meultjes......

• 28 November 2011 - 12:25

Rik:

Jemig, wat een mooie foto's! Echt heel erg gaaf. Maak er nog een mooie week van!

• 28 November 2011 - 20:13

Liselotte:

Hallo Anja en Ab! Jullie kennen mij niet maar ik ben de oudste dochter van Hilhardt en Adri`s kinderschare! Ik zag in hun reacties jullie reactie met het fotootje van de olifant. Klikte het aan en kom in jullie verslagen, leuk! Vandaar even een berichtje! Passen jullie goed op onze oldies?! Heel veel plezier met elkaar gewenst! Groetjes Liselotte Brinkhuis-Brul