" Hop on Hop off" - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anja en Ab Berghout - WaarBenJij.nu " Hop on Hop off" - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anja en Ab Berghout - WaarBenJij.nu

" Hop on Hop off"

Door: Anja en Ab

Blijf op de hoogte en volg Anja en Ab

03 December 2011 | Zuid-Afrika, Kaapstad

1 december
Na het geslaagde diner met de groep de volgende morgen nog even met elkaar ontbeten. Daarna ging ieder 'zijns weegs'. We besluiten de dag goed te besteden en gaan direct na het ontbijt Kaapstad in. We maken gebruik van de 'Hop on Hop off' bus. Een prachtige oplossing voor mensen die op een makkelijke manier de stad willen verkennen. Voor een dag koop je een kaartje van een route die binnen de stad of rondom de stad loopt. Gedurende de reis wordt je geinformeerd over alle bezienswaardigheden. Op vaste stopplaatsen kun je uitstappen en later weer opstappen. De bus komt ieder kwartier zodat je de hele dag je eenvoudig binnen de stad kan verplaatsen. Misschien hebben we het al eerder geschreven; het is een fantastische stad. Een bijzondere sfeer en prachtig om te zien. We stappen uit de bus bij de Tafelberg, 't strand Camps Bay en Waterfront. We lopen heel wat af en laten alles wat we zien nog eens goed op ons inwerken. Uiteraard wordt de dag ook besteed aan het kopen van cadeautjes en in de avond laten we het Italiaanse diner ons lekker smaken.

2 december
In de vroege ochtend nemen we een taxi om familie van Adri en Hilhardt te bezoeken. Zij zijn in de vijftiger jaren geemigreerd. We worden hartelijk ontvangen en al snel wordt gesproken over het thuisland (voor zowel voor hen als ons) Nederland. Duidelijk is dat men goed op de hoogte is wat er in Nederland 'speelt'. Regelmatig worden Nederlandse TV programma's gekeken die gebundeld zijn in het 'kanaal' : "Het beste van Nederland". Gesprekken roepen emoties op; het verlangen naar het thuisland blijft en is door het ouder worden alleen maar toegenomen.

We brengen de rest van de dag door in Kaapstad op markten etc. We bezoeken het Joods historisch museum en sluiten (uiteraard) de dag af met een goed etentje. Dit keer in een Portugees restaurant in het Waterfront.

3 december
De dag van vertrek. Vandaag pakken we onze tassen en om 21.00 uur gaan we naar het vliegveld in Kaapstad. Even na middernacht zullen we vertrekken en morgen (4 december) zullen we in de ochtend op Schiphol aankomen.
We gaan deze dag nog goed besteden en nog verder "Hop op en offen" op nog meer bijzondere dingen te zien.

We kijken terug op een bijzonder geslaagde vakantie. Een echte Safari met alles er op en er aan. Heel veel hebben we om over na- en met plezier aan terug te denken. Het zal een hele overgang zijn van het warme Afrika naar Nederland. "Even" wennen aan andere temperaturen en jaargetijde. Van kerstbomen in de volle zon naar de bomen in de winter. Eerst vieren we sinterklaas met de kinderen en kleinkinderen. We kijken er naar uit. We hebben ze erg gemist en zij ons ook is onze overtuiging en uit vele SMS-jes.

We vonden het leuk jullie op deze manier op de hoogte te houden en jullie reacties te lezen.
Bijzonder was het om de geschreven reacties van Merel, (zelf geschreven!) Romy en Noah te lezen.

Tot zover onze belevenissen. Dus tot ziens maar weer. We hebben in ieder geval voor de komende ontmoeting een gespreksonderwerp.....!

Anja en Ab

• 03 December 2011 - 07:37

Roel En Monique:

Een hele goede thuisreis, geniet nog van de laatste dag, vooral van de zon, hier is het herfst, regen en veel wind.

• 03 December 2011 - 08:00

Nienke:

snuif nog even de cultuur en geniet van het land. Morgen sluiten we elkaar weer in de armen. We zijn klaar voor het sinterklaasfeest!
    Goede reis. x

• 03 December 2011 - 10:10

Ans V.E:

\goede reis terug en welkom in het natte Nederland. Ik hoop jullie gauw weer eens te zien en de foto's te bekijken, Fijne Sinterklaas met jullie kroost.

• 03 December 2011 - 11:58

Kees Van Kampen:

Leuk jullie verslagen te lezen. We zijn benieuwd jullie verhalen te horen en foto's te zien. Goeie reis en welkom thuis. Groet Joke en Kees

• 03 December 2011 - 13:34

Ineke En Dick:

Heel goede terugreis en dank voor het 'mee mogen beleven'. We zien jullie graag weer terug.

• 03 December 2011 - 13:52

Jacqueline:

We hebben meegenoten van jullie reis.
    Een hele goeie terugreis.

Welkom in Nederland.
    Gezellig Sinterklaasfeest met de family.

Tot gauw, liefs van ons allen.....Jacq

• 03 December 2011 - 14:16

Elly En Hans: