Reisverslagen 2 maart 2013. Aankomst Bali. - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Anja en Ab Berghout - WaarBenJij.nu Reisverslagen 2 maart 2013. Aankomst Bali. - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Anja en Ab Berghout - WaarBenJij.nu

Reisverslagen 2 maart 2013. Aankomst Bali.

Door: Anja en Ab

Blijf op de hoogte en volg Anja en Ab

02 Maart 2013 | Indonesië, Lovina

Vanmorgen om 09.00 uur vertrokken naar Bali. We doen het vandaag rustig aan en ook de komende dagen zullen niet al te heftig zijn qua programma. Om circa 10uur aan boord van de Ferry die ons naar Bali zal brengen. Bij vertrek zijn er diverse jongeren in het water gesprongen en roepen van daaruit naar de passagiers om geld in het water te gooien. Zij zullen het dan opduiken en zijn daar bijzonder handig in. De munten stoppen ze in hun mond, zodat ze direct door kunnen gaan met duiken. Ze vragen om euro's waar ze een handig trucje mee uithalen. Het is niet de munt vaste waarde maar de omwissel handigheid. Bij een volgende Ferry vragen ze toeristen nl de euro te wisselen. De marge die ze daarbij weer weten te verkrijgen zorgt er voor dat ze voor de euro meer Roepia's krijgen dan de euro feitelijk waard is. Armoede maakt hier de mensen creatief om geld te verdienen. Als ze uitgezwommen zijn klimmen zo snel als apen de boot weer op.
Na een uurtje komen we op Bali aan en zien direct al verschil met Java, de weg is nl heel goed, zonder kuilen en gaten. Onderweg zien we dat er bij elk huis een Hindoestaans tempeltje staat en veel minder Moskeeën. Dat vinden we niet zo heel erg...... Wanneer we even stoppen is er een groep apen die best brutaal zijn. Bij een geparkeerde auto vernielen ze even snel de ruitenwissers! We zijn om 13 uur in ons hotel en het moment van afscheid van onze gids nadert. Met een welverdiende 'tip' bedanken we Edu en Data, de chauffeur. De verdere dag tot de volgende morgen 10.00 uur zijn we zonder gids en auto. We vermaken ons in dit prachtige hotel aan het strand prima. Zwembad en strand kunnen met name op aanwezigheid van de dames rekenen. Op het strand zijn ook weer de nodige verkopers van sieraden. Ook hier wordt weer gekocht.... het is immers vakantie.
Ab legt na een nacht van wakker liggen even zijn oor op een kussen en wordt twee uur later wakker. We lopen een half uurtje naar een "Hollands" café restaurant en laten ons vermaken met live muziek, ons eerste glas wijn, sinds weken, en spaghetti. We toosten op Nienke die vandaag haar 32 ste verjaardag viert. De avond duurt weer iets korter omdat de klok een uur verder moet. Bali ligt nl in een andere tijdszone dan Java.
Na enkele uren vertrekken we met een taxi naar het hotel en gaan nog even lekker buiten zitten. Het is om 22.00 uur nog 28 graden. De omgeving wordt hier niet geteisterd door minaretten. Wat dat betreft is het heerlijk om even ergens anders te zijn en wellicht een goede nachtrust tegemoet te zien. Morgen zien we onze laatste gids die ons om 10 uur komt ophalen, voor de laatste dagen.

• 02 Maart 2013 - 17:22

Marsha:

Geniet van jullie laatste weekje! En gefeliciteerd met Nienke natuurlijk..

Groetjes,
    Marsha

• 02 Maart 2013 - 17:42

Rik:

Dus, het echte relaxen is eindelijk begonnen ;-)

• 02 Maart 2013 - 21:21

Albert:

Ik ben ontzettend jaloers.

Fijn dat jullie het zo naar je zijn hebt. Dat hebben jullie wel verdiend.

Om 22.00 uur nog 28 graden, o wat verlang ik daar naar. Dan is het hier maar behelpen.
    Ik hoop dat jullie nog hele leuke dagen zullen hebben en zien zien jullie dan weer graag in goede gezondheid en met een bruine kop weer terug.

(Trouwens Ab, je was nog niet weg of de paus gaf er de brui aan.)

groetjes

Albert