De eerste kennismaking............... - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Anja en Ab Berghout - WaarBenJij.nu De eerste kennismaking............... - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Anja en Ab Berghout - WaarBenJij.nu

De eerste kennismaking...............

Door: Anja en Ab

Blijf op de hoogte en volg Anja en Ab

10 November 2011 | Zimbabwe, Victoria Falls

Eindelijk was het dan zover. Op dinsdagochtend vertrokken naar Johannesburg. Een voorspoedige vlucht gehad. Aankomst om 22:30 uur. Transfer naar hotel. Even op adem komen en wennen aan de avond temperatuur van 24 graden. Heerlijk geslapen en goed ontbijt. Om 08:30 naar vliegveld en in enorm lange rij gewacht bij het wisselkantoor. Dit lange wachten was een voorbode van wat komen ging. De eerste 'oplichters' melden zich aan. Een zogenaamde gids gaat ons voor naar de gate. Een hele omweg en ogenschijnlijk mochten we blij zijn dat hij ons begeleidde. Niets was minder waar. Het gidsen was slechts een verkapte bedeltruc. Hij keek op zijn neus; hij had een eind gelopen voor een "dubbeltje". Snel onderweg naar de gate. Dit was volgens de boarderpass nr. 15. Snel gelopen maar onderweg werd duidelijk dat op de borden dit gewijzigd was in gate 29. Nu moesten we echt opschieten. We waren zo ongeveer de laatsten. Met een bus over het vliegveld gereden en de SA 40 stond klaar. Een voorspoedige vlucht gehad. De eerder genoemde voorteken werd werkelijkheid. Aangekomen in de bloedhete zon. Zeker 40 graden. Nog even via de douane en een visum stempeltje. De 'beambten' hadden er duidelijk plezier in om de passagiers zo lang mogelijk te laten wachten. Een ongekend lange tijd van een kleine twee uur moesten we wachten op een ongeloofelijke serie stempels waarvan niemand begreep waar voor ze waren. Tot het uiterste getergt kon ik (Ab) mijn mond niet houden. " ik wil de supervisor spreken". Dat had ik niet moeten doen. Dit verkorte de wachttijd niet. Dit zal ik dus niet meer doen en was blij dat we het land niet werden uitgezet. Voor slechts 30 dollar per persoon mochten we naar binnen. Door het lange wachten waren de touristen die het zelfde hotel als bestemming hadden vertrokken. Dus even op een andere bus wachten. Weer anderhalf uur. Eindelijk vertrokkenen' jawel; in de verkeerde bus. Na de nodige portofoon communicatie overgestapt op een ander vervoermiddel en eindelijk bij het hotel aangekomen. Moe maar voldaan aangekomen. Prachtige lodges. De achterzijde van de lodge was voorzien van een tentdoek. Dit stond open en stonden direct oog in oog met een aantal reeen. Later wat geirriteerde wilde zwijnen op ons terras waarvan we het even benauwd kregen. Adri stond op een stoel en ik stond met een houten knuppel klaar om in te grijpen. Dat was onze eerste echte kennismaking met de wildernis. Even lekker zwemmen in een zwembad waar je het koud kreeg als je er uitging! Een heerlijke avond met een uitgebreid buffet en inheemse dansen en muziek. Om 22:00 onder de klamboe met de ramen en deuren dicht ivm de apen. Vandaag vermaken we ons in het dorp bij Victoria Falls en zullen vanavond onze gids ontmoeten. Kortom een goed begin van een mooie reis. Veel liefs namens Anja en mij. En natuurlijk speciaal voor Merel, Romy, Noah en Bo xx

• 10 November 2011 - 10:52

Fred:

Klinkt geweldig. Fijn dat je jezelf ook daar volledig onder controle hebt :-) Heel veel plezier verder!