De bewoonde wereld............. - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Anja en Ab Berghout - WaarBenJij.nu De bewoonde wereld............. - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Anja en Ab Berghout - WaarBenJij.nu

De bewoonde wereld.............

Door: Anja en Ab

Blijf op de hoogte en volg Anja en Ab

23 November 2011 | Namibië, Swakopmund

Vanuit een zeer warm Brandberg afgereisd naar het westen en aangekomen bij Cape Cross. Daar een zeer omvangrijke zeehonden kolonie gezien. Duizenden zeehonden waren net bevallen het was een grote kraamkamer. De kleintjes huilden om de moeder te vinden. Een heel gedrang en agressiviteit onder de dieren om vooral zich over het eigen jong te kunnen ontfermen.
We trekken verder naar Swakopmund waar we twee nachten blijven. De overgang van temperatuur is groot. Van 36 naar circa 20 graden. Waarschijnlijk nog een heel verschil met de Nederlandse temperaturen. Het is bijna een cultuurschok om van de overnachting in tenten met olifanten en townships in een grote stad te zijn. Er zijn hier allerlei activiteiten mogelijk. Dat laten wij graag aan de rest van de groep over. Wij genieten even van rust, winkelen en een terrasje.
Morgen vertrekken we naar de droogste en oudste woenstijn ter wereld: Nabib Naukluft National Park.

Gisteren hebben wij een reisverslag geplaatst van de periode 17 t/m 22 november.

• 23 November 2011 - 10:20

Fred:

Qua temperatuur inderdaad een aardige overgang. En inderdaad, hier is het nog een graadje of 15 kouder. Veel plezier in de bewoonde wereld!

• 23 November 2011 - 11:39

Jacqueline:

Dat zal een herrie geweest zijn bij die zeehonden, maar beter deze zien dan die fijne kruipers van eerder brrrrrrrr.

De woestijn zal ook wel bijzonder zijn....
    Heel veel plezier,

liefs ons allen XXXXXXX

• 23 November 2011 - 20:56

Elly:

Mooie verslagen weer..! De meiden moeten af en toe wel griezelen van de beestenverhalen .Geniet maar even van het terrasje voordat jullie weer de woestijn induiken!
    lieve groet van ons allen.

• 25 November 2011 - 07:58

Ans Van Eck:

Wat spannend allemaal, was inderdaad niets voor mij geweest met mn apparaatje.Leuk om jullie verhalen te lezen. Gr aan Adri en Hilhardt

• 26 November 2011 - 10:31

RikLisetteRomyNoah:

Hier lopen ook van die Himba krijgers rond, verkleed in een pietenpak. Die zou je af en toe ook wel twee tandjes uit de mond willen slaan ;-) Maarja, daar gaan ze de taal niet beter van beheersen. Erg leuk om die verslagen te lezen, de kinderen genieten er van mee! We zijn natuurlijk erg benieuwd naar de foto's. Zoals gezegd, voor het weer hoef je niet terug te komen: mistig, troosteloos, net te koud om te vriezen. Kinderen zijn snotterig. SMS contact werkt trouwens prima. Elke avond als we aan tafel zitten komt er een update binnen. Liefs en X-jes

• 26 November 2011 - 10:32

Rik:

Rectificatie op zojuist geplaatst bericht: net NIET koud genoeg om te vriezen.