Aankomst Kuala Lumpur en Medan - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Anja en Ab Berghout - WaarBenJij.nu Aankomst Kuala Lumpur en Medan - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Anja en Ab Berghout - WaarBenJij.nu

Aankomst Kuala Lumpur en Medan

Door: Anja en Ab

Blijf op de hoogte en volg Anja en Ab

14 Februari 2013 | Indonesië, Medan

Een enerverende dag. Na een lange vlucht van 12 uur aangekomen in Kuala Lumpur. Na een korte stop de reis voorgezet naar Medan waar we om 8.25 aankwamen. Zomaar ineens 6 uur later, stuk van de nacht kwijt dus.
Inmiddels zijn we van andere reizen gewend dat het oponthoud bij de douane normaal is, je moet eerst een visum halen en betalen en dan in de rij voor de douane. Gelukkig stond onze Nederlands sprekende gids al met de koffers op ons te wachten! Wat een luxe, auto met chauffeur stond klaar en we gingen direct een rondrit maken door de hoofdstad van Sumatra, Medan. Met 5 miljoen inwoners vreselijk druk, stinkt naar uitlaatgassen en de 33 graden verschil met thuis hakten er ook wel in. Een van de grootste Boeddhistische- Taoïstische tempels bezocht, zeer kleurrijk, waar we ook een kaars voor Frans hebben aangestoken. Met bedekt hoofd en schoenen uit de Al-Mashum moskee en ook het Maimoon paleis van de laatste sultan bezocht. Geld gewisseld, veel papiergeld want 1euro is 10000 roepia's. Om 12uur naar het hotel, lekker een dutje gedaan tot 3 uur, heerlijk onder de douche. In de namiddag met elkaar door de stad gewandeld, wat veel kleine winkeltjes helemaal vol met goed georganiseerde rommel. Heel veel druk toeterend verkeer, je moet schreeuwen naar elkaar om er bovenuit te komen. we hebben ons een half uur rond laten rijden in een soort riksja (alleen is t dan geen fiets maar een brommer) onderweg vond de chauffeur het wel handig om even z'n band te laten plakken, we hadden natuurlijk veel te veel betaald voor zo'n ritje waardoor hij geld had voor een nieuwe binnenband, echt grappig. In het verkeer gaat het telkens maar net goed, alles gaat door elkaar heen. Na een drankje in de lobby van het hotel, heerlijk gegeten in het restaurant. Voor Ab ff wennen, want ja, wat is dat allemaal op die schaaltjes?? Het is nu 20.30 ( in Nederland is het nu pas 14.30) lekker vroeg slapen, morgen om 7.45 opstaan voor een nieuw avontuur!

• 14 Februari 2013 - 16:05

Rik:

De kinderen hebben ademloos zitten luisteren naar jullie eerste reisverslag.
    En pa, je kunt daar alles eten! Zolang het maar niet beweegt!

Veel liefs uit een met ijzel bedekt Nederland!
    Rik

• 14 Februari 2013 - 17:48

Cees En Gerry:

Goed te weten dat jullie veilig zijn aangekomen.
    Er zit toch hopelijk geen vis op die schaaltjes Ab? Anders kom je straks zo mager thuis.
    Anja en ? voorzichtig met oversteken in zo'n drukke stad hoor. ;-)
    Hopelijk lukt het jullie ondanks alles te genieten van alle nieuwe indrukken die jullie de komende tijd opdoen!
    veel plezier en liefs van ons.

• 14 Februari 2013 - 18:01

Antoinette:

Goed omte horen dat jullie er veilig zijn en al helemaal overdonderd door de indrukken. We lezen met plezier mee.
    Antoinette en de mannen

• 12 Maart 2013 - 20:11

Peter:

Ha Ab,
    Ik heb het gevonden. Jammer dat ik het niet tijdens de reis heb kunnen volgen, maar ik ga kan het nu wel lekker achter elkaar lezen.
    Groeten,
    Peter