Reisverslag 18 februari. De Oerang Oetan's - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Anja en Ab Berghout - WaarBenJij.nu Reisverslag 18 februari. De Oerang Oetan's - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Anja en Ab Berghout - WaarBenJij.nu

Reisverslag 18 februari. De Oerang Oetan's

Door: Anja en Ab

Blijf op de hoogte en volg Anja en Ab

18 Februari 2013 | Indonesië, Medan

De nacht was wat onrustig! Onze bedden stonden vrij ver uit elkaar en we hadden de klamboe goed ingestopt. Vrij snel in slaap gevallen....na een uurtje wakker geschrokken omdat Ab wild tekeer ging. Wat bleek, er zat een salamander in zijn bed, onder de klamboe doorgekomen dus, wat fijn dat we apart sliepen!! De hele nacht hoorden we vreemde geluiden geritsel, gebonk...was het een vleermuis of een aap? We hebben nog steeds geen idee welk beest er in onze kamer zat maar erg goed geslapen hebben we niet. Om 8 uur vertrokken we de jungle in, lange broek aan en ingesmeerd met Deet. Het was droog maar de grond was toch best drassig. We liepen in een langzaam tempo, terwijl onze gids af en toe iets vertelde over de natuur om ons heen. Het was klimmen (hoogte verschillen van ruim 30 meter!) klauteren, af en toe onderuit gaan in de modder, zweten, stoppen om iets te drinken en uiteindelijk toen we de moed al bijna opgaven .....een nest in een boom met een Orang Oetan moeder met haar kind! Afwachten totdat ze ging bewegen....en ja hoor, ze klom langzaam met kind naar beneden, liet zich goed fotograferen en bekijken. Geweldig om zo'n beest van dichtbij te zien, we waren er stil van. Na een tijdje ging ze weer haar boom in en wij langzaam terug naar de bewoonde wereld. Al met al liepen we 4,5 uur, zaten helemaal onder de modder maar het was het dubbel en dwars waard! Met een rubberboot staken we de rivier over en liepen terug naar ons hotel. Alweer heerlijk geluncht! De koffers opgehaald en met de auto terug naar Medan, zo'n 3 uur rijden, beetje soezen en kijken naar de bedrijvigheid onderweg. Vooral de verkeerschaos in de stad, blijft ons verbazen. In ons hotel heel uitgebreid alles schoongemaakt, zelfs de schoenen zijn in bad geweest. En ja vervelend dan toch...alweer eten, zo'n vakantie is niet goed voor de lijn, we eten hier tussen de middag warm en in de avond weer en alles is heerlijk....en zo goedkoop: voor 8-10 euro eten we warm met elk 2 drankjes erbij. Dat kunnen we nog wel even volhouden zo! Morgen ligt Sumatra weer achter ons en vliegen we in de middag naar Java.

• 18 Februari 2013 - 16:44

Antoinette:

Wat een helden worden jullie daar in het verre land. De orang oetang moet een fantastische ervaring zijn geweest.

• 20 Februari 2013 - 11:50

Fred:

Hebben jullie nu die aap bekeken, of kwam die naar jullie kijken? Tja.. Ben best wel beetje jaloers...

• 20 Februari 2013 - 12:58

Nienke:

De kinderen weten niet wat ze horen...een salamander in bed!

• 12 Maart 2013 - 20:49

Peter:

Ab,
    Gaaf tochtje lijkt me en gave foto's.