Reisverslag 19 februari 2013 Vertrek naar Java - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Anja en Ab Berghout - WaarBenJij.nu Reisverslag 19 februari 2013 Vertrek naar Java - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Anja en Ab Berghout - WaarBenJij.nu

Reisverslag 19 februari 2013 Vertrek naar Java

Door: Anja en Ab

Blijf op de hoogte en volg Anja en Ab

19 Februari 2013 | Indonesië, Batavia

Ab z'n iPhone is gesneuveld; niet meer whatsappen dus. Gelukkig zijn we verzekerd en sms kan nog wel, dankzij de reservetelefoon!
Vanochtend zelfs een beetje uitgeslapen, 7.45 ging de wekker. Koffer vast ingepakt en naar beneden om te ontbijten, de vuile broeken van gisteren konden er dankzij de hotelservice alweer schoon in. Onze trouwe gids (en de chauffeur die ons overal naar toe brengt/ haalt) stond alweer klaar om met ons naar een grote mall te gaan, we wilden natuurlijk nog wel even kijken wat ze hier allemaal te bieden hebben in de winkels. Niets gekocht behalve een borsteltje van 89 cent om de bemodderde schoenen van Ab schoon te krijgen. Wel een lekker bakkie gedronken bij Starbucks, nog niet veel koffie op hier. Om 12 uur richting vliegveld, ruim op tijd om in te checken. De gids, Baras, nam met tranen in zijn ogen afscheid. Hij doet dit werk op afroep en heeft de komende tijd geen werk, gaat vandaag nog terug naar zijn dorpje in de bergen. De vlucht van Medan naar Jakarta duurde iets langer dan 2 uur, zo voorbij dus. En ja hoor, op het vliegveld stond een nieuwe gids, auto en chauffeur klaar. Wat een luxe!
Jakarta is, voor zover wij dat nu al kunnen zien, een echte wereldstad. Grote hotels, mooie auto's, flats en nieuwe kantoorgebouwen. De Indonesische gids begint direct al te vertellen over zijn Hollandse voorgeschiedenis, hij heet van Westerlo en iedereen die deze naam heeft in Nederland is familie van hem. We worden naar een superluxe hotel gebracht, 6 sterren of zo. Alles van marmer, mooie trappen, hoge plafonds, super voorkomende bediening. Nu hebben we sowieso geen klagen over de mensen hier, ze zijn zachtaardig, voorkomend en behulpzaam. Zelfs in het drukke verkeer, is er niemand die scheldt of een vinger opsteekt naar een ander. De kamer is perfect, het diner ook. Adri en Hilhardt trakteren op een flesje wijn, dat we met elkaar opdrinken ter nagedachtenis van onze vriend, waarvan vandaag de uitvaart was. Onze gedachten waren veel in Bergschenhoek vandaag. Morgen een nieuwe dag voor ons op Java!

• 19 Februari 2013 - 16:57

Rik:

Lieve ouders, ik kan jullie vertellen dat de gedachten vanuit Bergschenhoek ook in Jakarta lagen.
    Jullie zijn bij name genoemd. Zet het spoor van Frans voort en geniet!

• 20 Februari 2013 - 11:49

Fred:

Fijn de verslagen te lezen. Geniet, geniet geniet. Kan me aansluiten bij mn zwagert verder. Kan misschien wel zeggen dat jullie wel aanwezig waren.