Reisverslag 21 februari 2013. Bandung. - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Anja en Ab Berghout - WaarBenJij.nu Reisverslag 21 februari 2013. Bandung. - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Anja en Ab Berghout - WaarBenJij.nu

Reisverslag 21 februari 2013. Bandung.

Door: Anja en Ab

Blijf op de hoogte en volg Anja en Ab

21 Februari 2013 | Indonesië, Bandung

Donderdag vandaag, we moeten af en toe even nadenken welke dag het is. We gaan om 8 uur uit ons hotel in Jakarta richting Bandung. Die naam roept herinneringen op aan vader Cor, die af en toe toch iets vertelde over zijn tijd in (Indië) toen hij bij de Mariniers was. Toch jammer dat we niet meer aan hem kunnen vertellen van deze vakantie. We rijden door de hooglanden en stoppen bij de botanische tuin in het plaatsje Bogor, dat vroeger Buitenzorg heette. De rijke mensen uit de stad hadden in Bogor vaak een huis, ook veel Nederlanders die hier woonden, ze lieten hun zorgen achter in de stad vandaar de naam Buitenzorg, grappig...In de botanische tuin staan de vele soorten planten en bomen die in het land voorkomen. Onze gids weet veel bijzonderheden dat maakt de 2 uur durende wandeling heel boeiend. Er staat een prachtig paleis in de tuin, dat in 1856 is gebouwd voor de toenmalige gouverneur van Nederlands-Indië. In de orchideeën kas staat niet heel veel in bloei, dat is jammer. We rijden hoger de bergen in (1500m) over de drukke Puncakpas, stoppen nog bij een uitzichtpunt om foto's te maken. Het is vandaag warm maar hier in de bergen best fris en mistig. Na een heerlijke lunch met een bijzonder lekker kopje koffie, volgens Ab, weer verder richting Bandung. Uit de bergen wordt veel natuursteen gehaald dat bewerkt wordt met de hand of in fabrieken. We kijken bij zo'n steenhouwerij, die jongens hakken er grote dieren uit, ook stoelen grafstenen en fonteinen, en dat alles zonder beschermbril. De eerste rijstplantages, in terrasvorm, zien we daarna. Wat een mooie frisse kleur groen is dat in het landschap. Ook de theeplanten waar in de avond de blaadjes worden geplukt, om later in de fabriek te worden gedroogd, zodat wij thuis een lekker kopje thee kunnen drinken. De stalletjes langs de weg hebben steeds andere koopwaar: alleen etenswaren, daarna houten speelgoed, dan weer guaves die je kunt eten, dan weer een bepaalde vruchtensoort die verkocht wordt. En dan niet 1 zo'n stalletje maar 50 achter elkaar. Niet erg economisch ....
In de stad aangekomen gaan we naar ons hotel. In onze kamer ligt iets onder een kussentje op de bank.....een zwart damesslipje......beetje slordig!
Even een handwasje gedaan, een douche genomen, internet geïnstalleerd en naar buiten om de buurt te "verkennen" Er is een klein winkelcentrum aan de overkant van het hotel, rondgekeken en gegeten, daarna naar een lounge bar voor een glaasje alcohol.
Straks lekker naar bed om uit te rusten voor een nieuwe boeiende dag in de jungle!

• 22 Februari 2013 - 13:56

Rik:

Een heel verhaal en waar wil ik dan op reageren.....? Juist, het zwarte damesslipje.
    Pa, je weet hoe het met Dominique Strauss Kahn is afgelopen. Mocht de eigenaresse
    van het slipje haar eigendom opeisen, ga niet in op haar avances. Als zij over een "happy
    end" begint moet je helemaal oppassen. Hahahaha

• 23 Februari 2013 - 09:07

Fred:

Niet geheel toevallig wordt mijn aandacht dan ook getrokken door het aangetroffen kledingstuk...Typisch zullen we maar zeggen...