Reisverslag 24 februari 2013. The green canyon. - Reisverslag uit Banjar, Indonesië van Anja en Ab Berghout - WaarBenJij.nu Reisverslag 24 februari 2013. The green canyon. - Reisverslag uit Banjar, Indonesië van Anja en Ab Berghout - WaarBenJij.nu

Reisverslag 24 februari 2013. The green canyon.

Door: Anja en Ab

Blijf op de hoogte en volg Anja en Ab

24 Februari 2013 | Indonesië, Banjar

We voelen ons gelukkig weer beter vandaag, zitten om 8.30 in de auto, op weg om een boottocht te maken door de Green Canyon. Daarvoor rijden we anderhalf uur over een weg zo verschrikkelijk hobbelig is, dat we af en toe bijna tegen het plafond zitten. De weg was al niet best en door veel regen en te zware vrachtauto is het alleen maar slechter geworden. Op sommige plekken zijn er jongens die stenen in de kuilen leggen om de weg een beetje te herstellen. Als we daar langs rijden, staat er vaak 1 met een visnetje en onze chauffeur gooit er dan wat geld in. De Tsunamie van 2006 heeft in dit gebied voor veel schade gezorgd aan wegen en huizen, er zijn veel mensen omgekomen. Overal staan ook bordjes langs de weg met "evacuatie route" erop. Toch een raar idee..........
Het is vandaag zondag en er wordt gestemd op een nieuwe gouverneur in West-Java. De mensen komen daarvoor bij elkaar in een daarvoor ingerichte tuin, er is muziek, eten en er wordt veel gelachen. Toch worden de administratieve handelingen en controles nauwlettend opgevolgd, onder bewaking van een politieagent. En onder goede begeleiding gaat iedereen een stemhokje in. We lopen er even rond, maken foto 's er wordt om ons gelachen en wij lachen mee. Je snapt niet hoe een stemming in zo'n land met al die kleine dorpjes goed kan gaan. We komen aan bij de rivier en klimmen in een leuk motorbootje met een dakje erop. Adri en ik zitten er natuurlijk niet onder maar lekker in de zon, we willen nu weleens een kleurtje krijgen! Een prachtige groene rivier met hoge palmen langs de kant strekt zich voor ons uit. We varen een groene rimboe in waar geen mensen meer wonen, het is echt een stuk regenwoud. De eigenlijke Canyon is geweldig! Grote overhangende rotsen, watervalletjes, bomen die constant druppelend boven het water hangen. We gaan de boot uit, klimmen op een rotsblok (glibberig) en maken foto 's. Nat van al die lekkende bomen gaan we weer terug met ons bootje naar de bewoonde wereld. In een restaurantje langs de rivier lunchen en kopen nog een souvenirtje voor het thuisfront. Ook weer zo grappig dat daar heel oude foto's hangen met Nederlandse tekst erop. We rijden terug naar onze badplaats over de hobbelweg, kijken nog kort bij een "club" die schildpadden opfokt om terug in zee te zetten, om uitsterven van die beesten te voorkomen. Terug in ons " dorp" krijgen we een rondleiding in een beschermd stuk bos/ oerwoud. Er zijn verschillende soorten apen ook met kleintjes erbij. In een grot, waar je niet er rechtop kunt lopen, wonen stekelvarkens ze zijn een beetje schuw maar komen toch uit hun schuilplaats voor een lekker hapje. Nog even met de voeten door de zee gelopen, het is vandaag drukkend warm, dus dat is heerlijk. Terug gewandeld naar ons hotel om nog even in het zwembad te duiken. Net op tijd want dan begint het pijpenstelen te regenen. Lekker hoor die regen op je hoofd terwijl je zwemt. Onder het afdakje voor onze kamer stond een potje thee klaar en gebakken banaan, wat zorgzaam allemaal. In de avond lekker gegeten, met de hagedissen boven ons tegen het plafond. Alles went! De mannen kijken nog even voetbal met het personeel van het hotel terwijl de vrouwen de muggen wegslaan en een stukje schrijven op de site, voor het nageslacht zullen we maar zeggen.... Morgen 6 uur opstaan, vertrek om 7 uur richting Yogyakarta en dat is niet naast de deur!

• 24 Februari 2013 - 15:54

Merel En Bo:

Lieve opa en oma,

Wat kopen jullie veel cadeautjes voor ons zeg! Dat is echt leuk.
    Veel plezier nog!

Liefs,

Merel en Bo

• 24 Februari 2013 - 16:20

Jacqueline:

Weer een leuk verslag om te lezen,
    wat moet het daar mooi zijn allemaal, echt in een andere wereld.

Liefs Jori, Tom en Jacq

• 24 Februari 2013 - 20:02

Romy En Noah :

Lieve opa en oma, bedankt voor de mooie verhaaltjes. Hoe lang moeten jullie morgen rijden?wij zijn vandaag naar het zwembad geweest met papa en mama, dus ook lekker gezwommen net als jullie! En we hebben vogelhuisjes en cupcakes gemaakt. Een hele leuke dag dus! Heel veel kusjes, romy en Noah en ook lieve groetjes van papa en mama

• 24 Februari 2013 - 21:21

Lisette:

Lieve Ab en Anja, wat leuk om al jullie verhalen te lezen. Wat een andere cultuur hè? Ik wens jullie nog heel veel plezier en een open mond voor alle nieuwe en bijzondere ervaringen.
    Dikke knuffels, Lisette

• 24 Februari 2013 - 21:22

Lisette:

Ehhhh.... Open mind bedoelde ik.....

• 25 Februari 2013 - 11:59

Herman:

hallo globetrotters,

leuk alle verslagen te lezen. wanneer jullie dit berichtje lezen ben je weer terug van de lange reis naaYogyakartar. vroeg op , laat thuis, jullie maken je nog drukker dan thuis. maarja dan heb je ook wat gezien en te vertellen later. wat het weer betreft zitten jullioe ondanks de regenbuien niet slecht. het is hier kwakkel weer, +3 graden op dit moment en gisteren is er de hele dag natte sneeuw naar beneden gekomen. de zon laat zich vandaag ook niet zien. blijf nog lekker genieten en verras ons met jullie reisverslagen. groetjes, de veenmannetjes