Reisverslag 25 februari 2013. Yogyakarta - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van Anja en Ab Berghout - WaarBenJij.nu Reisverslag 25 februari 2013. Yogyakarta - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van Anja en Ab Berghout - WaarBenJij.nu

Reisverslag 25 februari 2013. Yogyakarta

Door: Anja en Ab

Blijf op de hoogte en volg Anja en Ab

25 Februari 2013 | Indonesië, Yogyakarta

Vandaag een lange reis achter de rug. We zijn van Pangadaran naar Yogyakarta gereden. Een afstand van zo'n 360 km. Uiteraard hebben we onderweg diverse stops gehad. De mooie rijstvelden waar men hard aan het oogsten is levert mooie plaatjes op. Ze poseren graag en willen uiteraard weten waar we vandaan komen. Dit soort spontane contacten onderweg is heel leuk. Het is bovendien een heel warme dag. De temperatuur liep op tot 31 graden. Ja, onder die omstandigheden moet je wel met een glimlach aan Nederland denken! Onderweg stopten we voor een lunch. Een Chinees restaurant. Van lief en Lee komt de rijst ons een beetje de neus uit. We troffen het daar. De Chinezen zien overal 'handel' in. Ze waren verse broodjes aan het bakken met kaas er tussen. Deze waren bestemd voor de vele verkoop stalletjes langs de weg. Wij hebben natuurlijk die broodjes besteld en deze lekker opgegeten. Gewoon even net als thuis.
Vervolgens gaan we op weg naar Borobudur, het grootste boeddhistische heiligdom ter wereld. Deze tempel is zeer indrukwekkend. Het weergeven van de geschiedenis van. tempel gaat voor dit verslag even te ver. Het is duidelijk dat ook hier weer een Nederlander een belangrijke rol heeft vervuld. De tempel ziet er uit als een grote 'taart' met lagen. De tempel hebben we beklommen. We hadden een uitstekende gids die met de nodige humor een goede uitleg gaf over allerlei bijzonderheden die de tempel heeft. De bovenste 'etage' wordt verondersteld de hemel te zijn. Na eenmaal rond de bovenste etage te zijn gelopen mag je een wens doen. Dat hebben we natuurlijk gedaan. Bij aankomst en vertrek word je bijna 'aangevallen' door de verkopers van allerlei prullaria.
Na deze bezichtiging zijn we naar ons hotel gereden in Yokyakarta. Een prachtig luxe hotel waar we de komende twee nachten zullen verblijven. Luxe went snel; even de laundry laten ophalen zodat we morgen weer schoon 'goed' hebben. Na een stevig maal in het hotel zoeken, na deze vermoeiende dag, we snel ons bed op.

• 25 Februari 2013 - 17:10

Monique En Roel:

Fijn dat jullie genieten van het moois in Indonesie. Dat de rijst je neus uitkomt kan ik me iets bij voorstellen en wat is dan een hollands broodje kaas dan lekker.
    Wij genieten op de achtergrond heerlijk mee en komen bekende stukjes tegen van de verhalen van mijn ouders, die er 25-30 jaar terug zijn geweest.
    Blijf genieten en neem op de terugweg wat warmte en zonneschijn voor ons mee, dat hebben we hier hard nodig.
    Veel liefs van ons (monroe)

• 25 Februari 2013 - 20:10

Elly En Hans:

Mooie verhalen om te lezen.Vooral het gedeelte over de zon spreekt ons erg aan! Wij vertrekken woensdag naar Jasmijn in Milaan. Helaas is het daar erg koud met zelfs sneeuw.

groeten van Hans en Elly