Reisverslag 27 februari 2013. Reisdag naar Malang. - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Anja en Ab Berghout - WaarBenJij.nu Reisverslag 27 februari 2013. Reisdag naar Malang. - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Anja en Ab Berghout - WaarBenJij.nu

Reisverslag 27 februari 2013. Reisdag naar Malang.

Door: Anja en Ab

Blijf op de hoogte en volg Anja en Ab

27 Februari 2013 | Indonesië, Malang

Half acht vertrokken uit Yogyakarta richting Malang, zo'n 365 km rijden! Het is prachtig weer, alles wat je ziet is dan gelijk al mooi. We stoppen in het stadje Solo, wandelen over de lokale markt waar veel streekproducten worden aangeboden. Geweldig al die vruchten die we in Nederland nog nooit hebben gezien, groenten, kruiden, maar ook mandjes, pannen, borstels en nog veel meer. Dit stadje heeft een slechte naam omdat er terroristen zijn opgepakt, regelmatig doet de politie hier invallen. Het is eigenlijk de eerste keer Dat we iets horen over agressie of misdaad, toch bijzonder. We stappen weer in en rijden de bergen in, prachtige uitzichten over de glooiende akkers en rijstvelden kun je heel ver kijken. We stoppen af en toe om foto's te maken en genieten van de zon. In deze vakantie is de temperatuur steeds prima, vaak zelfs erg warm, alleen de zon zien we niet heel vaak en elk dag hebben we wel een bui. Gelukkig is dat meestal wanneer we toch net in de auto zitten of in het hotel zijn. Tijdens de lunch begint het vreselijk te regenen, de straat staat binnen korte tijd helemaal blank en mensen lopen op blote voeten en met opgerolde broekspijpen door het water. Een vreselijke donderslag laat ons schrikken, gelukkig zien we geen echte inslag. Wanneer we weggaan uit het restaurant rijdt onze chauffeur de auto bijna naar binnen en toch zijn we nog nat. Het hoost....
Het maakt de rest van de reis wel wat saai. Toch zien wel nog wel grappige dingen, gebraden kippetjes aan een stok geregen voor de verkoop, hangen zielig in de regen. Het water dat uit de bergen komt en in de rivier beland zorgt voor een kolkende modderige massa die stukjes land meesleept. We kunnen ons een beetje voorstellen dat een echte overstroming heel erg angstig is en je zomaar overkomt....
Om 19 uur zijn we op de plaats van bestemming in Malang. We eten lekker pasta met saus, eens iets heel anders!
We vinden overigens de reacties van iedereen heel erg leuk. We lezen ze met plezier!

  • 27 Februari 2013 - 20:53

    Magda:

    Hoi Ab en Anja,
    Wat zijn jullie een prachtige reis aan het maken! ik hoop ooit in mijn leven het ook nog eens te doen.
    Hier gaat het goed. vandaag de derde dag na de derde chemo, het gaat zoals de eerste twee. weer 6 dagen bankhangen met DVD en Iipad, en dan hopelijk weer 2 weekjes beter. Als het zo blijft gaan dan wil ik in week 3 proberen om een paar uurtjes te gaan werken.
    Vanavond heb ik voor de eerste keer mijn pruik gewassen (dat moet 1 keer in de 6 weken). ook weer een geheel nieuwe ervaring. eerst in een afwasteiltje met een speciale shampoo, daarna nog een crème- behandeling om hem weer mooi te laten glanzen.Al met al een hilarisch gebeuren, best wel lachen. hij hangt nu te drogen op het nephoofd, ik ben benieuwd hoe hij er morgen uitziet!
    Ik kreeg een lieve uitnodiging van Lisette om een keertje te komen eten in het weekend, maar ik heb er dit weekend geen tijd voor. ik ben ontroerd door het lieve aanbod.iedereen leeft mee, en dat doet je heel goed. Zaterdag ga ik naar mijn moeder en daarna bij Joke eten, en zondag komt Mara voor een weekje vakantie naar huis, die ga ik ophalen op Rotterdam Centraal.Ze heeft het nog steeds erg naar haar zin in Parijs en het studeren gaat heel goed.
    Wat is het snel gegaan met Frans. ik was er wel door geschokt, maar er is een eind aan zijn lijden gekomen en gelukkig heeft hij toch nog even thuis bij zijn gezin kunnen zijn.
    Ik hoop dat jullie nog kunnen genieten van een prachtige vakantie, doe voorzichtig met al die apen en eet geen gevaarlijke dingen, groetjes en veel plezier, Magda

  • 27 Februari 2013 - 21:02

    Ineke En Dick:

    Hoi Ab en Anja,

    Iedere avond zeggen we tegen elkaar: heb jij al een keer gereageerd?
    Nou ja, het antwoord weet je al.
    Wat ik maar wil zeggen: we lezen met heel veel plezier al jullie avonturen en die zijn toch wel weer heel anders dan in Zuid-Afrika. Ik weet niet precies waar het dat in zit. Het moet een prachtig land zijn, dat weten we en lezen we nu in jullie verslagen.
    We wensen jullie nog een heel fijne verdere reis toe en we blijven meelezen.
    Groetjes, Ineke en Dick

  • 28 Februari 2013 - 17:34

    Kees Van Kampen:

    Ik lees trouw jullie reisverslagen en ik moet zeggen, ik geniet er van dat jullie zo genieten. Het is natuurlijk een prachtig land. Het is allemaal nieuw en ik denk zo, je waan in een andere wereld. Het lijkt me schitterend om het mee te maken, alleen die warmte, puf. Ik zou zo zeggen , geniet verder mensen. Ik blijf van jullie verslagen genieten. Groet, Kees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anja en Ab

Actief sinds 01 Okt. 2011
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 24815

Voorgaande reizen:

26 Januari 2014 - 06 Januari 2014

Zonvakantie Gambia.

13 Februari 2013 - 07 Maart 2013

Rondreis Indonesie

08 November 2011 - 04 December 2011

Zuidelijk Afrika

Landen bezocht: